Přejít k hlavnímu obsahu

Plzeňský podzim

Pražský barokní soubor

Pražský barokní soubor byl založen hobojistou a dirigentem Vojtěchem Jouzou v roce 1982. Již od počátku se soubor zaměřil na tvorbu skladatelů pozdního baroka v různých nástrojových obsazeních. Členové souboru hrají sice na moderní nástroje, ale snaží se o stylové provádění barokní hudby na základě dobové interpretační praxe. V souboru působí významní členové České filharmonie a dalších renomovaných těles.

V roce 1993 na sebe soubor upozornil mimořádnou nahrávkou s dílem Jana Dismase Zelenky. Jedná se o  první českou nahrávku celého kompletu šesti triových sonát pro dva hoboje, fagot a continuo, která měla nejen zásadní vliv na renesanci díla J. D. Zelenky v České republice (který je dnes jedním z nejhranějších českých skladatelů), ale také přitáhla další generaci hudebníků – interpretů, pro které jsou Zelenkovy triové sonáty velkou výzvou. Nejen instrumentální tvorba pozdního baroka, ale i vokální hudba má pevné místo v repertoáru souboru, na kterém spolupracuje s předními českými zpěváky a sbory.

Soubor vystupuje v cyklech České filharmonie (J. S. Bach: Markovy pašije – 2007, J. D. Zelenka: Missa Dei Patris – 2009), koncertního jednatelství FOK (J. S. Bach: Velikonoční oratorium – 2008, G. Ph. Telemann: Brockesovy pašije – 2012, J. S. Bach: Vánoční oratorium a Magnificat – 2013 a 2014) a Českého spolku pro komorní hudbu.

Pražský barokní soubor koncertuje také v zahraničí, např. v Německu. Tradicí se již stala pravidelná předvánoční turné po Japonsku, jejichž osou je adventní koncert v tokijské katedrále.